понедељак, 29. април 2019.
Бредли Велш (1977-2019)
Када му је приликом једног разговора добар пријатељ рекао да је његова књига веома читана и да су људи заинтересовани за његову причу,само то сазнање је било довољно за Бредлија Велша да тестира други део сада већ легендарног "Trainspotting"-а.За већину,филм "На игли" представљао је историју,део култа,модел понашања како постати кул клинац,али што се Бредлија Велша тиче,он је на то гледао као на мали део истините приче о младости и одрастању,материјал који би могао да се преточи у видео запис или стави на хартију.За разлику од исте те већине,њега није оптерећивала слава (иако његова биографија по свим параметрима може да се мери са најпрестижнијим штивима британских хулигана),већ га је је више интересовало шта се дешава у његовом окружењу - везано за пријатеље,ученике,проблеме са којима су се суочавала деца на улици, и наравно ситуација у којој се налази његов вољени клуб.
Уколико сте рођени 70-их година у источном делу Единбурга,то је значило да ће ваш живот пре или касније бити везан за дрогу,пиће и туче.Узевши све скупа то ће вас сасвим сигурно довести до зближавања са навијачима фудбалског клуба Хиберниан.Чак и да имате свега 14 година.
Током 80-их година у Единбургу CCS (Capital City Service) је био на врхунцу - ради се о легендарној хулиганској екипи,која је важила не само за добро организовану групу када је реч о насиљу на мечевима Хиберниана,они су чак контролисали и продају дроге,али и ситан улични бизнис.Генерално,публика је све то могла да види и на филму.Како се радња буде одвијала,бићете увучени у вртлог догађаја препун напетих сцена,који ће вас у једном тренутку бацити у сурову реалност свакодневног живота,где се Бредли Велш са својих само 19 година налази на мети правосуђа услед оптужби за рекетирање.
Затвор на сву срећу мења многе људе који су кренули погрешним путем.Велш је признао да је реакција његове мајке битно утицала да поразмисли о свом животу,па је тако одлучио да ради оно што најбоље уме - уличне туче су му умногоме помогле да се преусмери на бокс,што га је довело до тога да постане шампион Велике Британије.Међутим он убрзо схвата како ствари функционишу у професионалном спорту и то га је веома разочарало.
Нешто касније,Бредли Велш се одлучује да својим акцијама свет учини бољим местом за живот - организује тренинге за децу у школи бокса,прикупља донације и материјална средства за сиромашне породице и на крају оснива неколико хуманитарних организација.Имао је ту способност да уједини навијаче Хартса и Хиберниана у племенитом циљу помажући најмлађима.Бредли Велш је желео да кроз своје искуство покаже деци да увек постоји другачији пут,да у животу мораш да се бориш и да идеш напред,а не да одустајеш осврћући се иза себе.Он се свим силама трудио да остави своју прошлост за собом,дајући пример како нека особа може да промени свој живот из корена.Нажалост,та његова мрачна прошлост га је сустигла у ноћи 17.априла ове године,када је убијен...
Да би сте разумели ко је у ствари био Бредли Велш за људе око њега,довољно би било да прочитате неке од порука са друштвених мрежа - стари пријатељи из CCS-a га се сећају као оданог друга отвореног срца,његови ученици су му захвални на животним лекцијама и мудрости,колегама је остала у сећању његова неспутана енергија,најдубље саучешће су изјавили многи глумци,музичари,спортисти,женски тим Хибернијана који је неколико пута тренирао ...Свако ко је имао среће да упозна Бредлија Велша и комуницира са њим,посведочиће вам да је био особа која се свима нашла када је требало..Нека почива у миру!
среда, 24. април 2019.
Па то је Тото Кутуњо!
Тото Кутуњо на стадиону Сан Сиро у Милану,међу навијачима Торина са којима је био на гостовању у сезони 1979/1980.Фотографија се некако нашла на интернету и мада нисмо били 100% сигурни,по свему судећи изгледа да је то стварно он!Интересантна ствар везана за ову фотографију је и то да је славни певач окружен ултрасима који позирају са склопљена три прста у облику пиштоља P38,што је заштитни знак екстремно левичарских организација у Италији при поздрављању.Салваторе (Тото) Кутуњо,рођен 7.јула 1943 у Фоздинову,Маса-Карара Тоскани,је италијански певач и композитор.Познато је да је током каријере сарађивао са уметницима као што су Адриано Целентано,Џое Дасин,Далидом,Ричи е Повером..Југословени га добро памте јер је са својом песмом "L'Italiano" победио на такмичењу Евровизије у Загребу 1990 године.
уторак, 23. април 2019.
Гробарски Треш Романтизам & Група ЈНА
Група навијача Партизана антифашистичких погледа и уверења,који се на ироничан начин односе према појавама десног национализма и шовинизма најчешће у редовима градских ривала.Свој субкултурни израз љубави према ФК Партизан показују кроз музику,фанзине,фотографију,мурале...Место окупљања им је центар Београда,горњи део Дорћола,који важи за територију навијача црно-белих.Како то обично бива у навијачком свету где постоје нека неписана правила,клубови навијача имају и своје кафане,дискотеке и пабове,где најчешће раде и момци са трибине од обезбеђења до конобара,шанкера и осталог особља.У овом конкретном случају за "Гробарски Треш Романтизам" и "Групу ЈНА" везују се "Zappa Bar" на Дорћолу и "Zappa Barka" на Новом Београду код Ушћа.Наравно ови угоститељски објекти,као и многи слични објекти који се баве комерцијалном делатношћу, намењени су свим посетиоцима који су жељни доброг провода,тако да на први поглед нема ничег што би вас асоцирало на ФК Партизан.Само на први поглед...
четвртак, 18. април 2019.
Претеча скинхеда
Мода на подијуму за игру у оквиру џез и блуз фестивала у Аксбриџу,Лондон -Бороу Хилингтон,18.јун 1966.године.У то време субкултура MODS-a делила се на две гране: "Hard Mods" и "Smooth Mods". Hard Mods су претеча скинхеда,носили су тешке чизме,џинс са трегерима,кратке фризуре,кретали су се у великим групама и правили проблеме,због чега је јавност била веома узнемирена њиховом појавом.Што се "Smooth Mods"-а тиче,такозваних "Peacock Mods"-a, они су изгледали старије и озбиљније,обучени у скупљу гардеробу,кретали су се обично у мањим групама у потрази за девојкама.
субота, 13. април 2019.
Норвешка акција против споразума о Европском Економском Простору (ЕЕА)
СПОРАЗУМ ЕЕА ЈЕ НЕДЕМОКРАТСКИ
Преко споразума о Европском Економском Простору (ЕЕА),правила ЕУ су превладала над норвешким законима.То значи да су важни делови норвешке јавне управе остављени по страни.Значајне области у политици су регулисане на основу ЕУ законодавства,док норвешки изабрани представници немају никакав стварни утицај.И управо у томе се огледа фундаменталност кршења демократских принципа,поготово што народу Норвешке никада није пружена прилика да се изјасни о споразуму Европског Економског Простора (ЕЕА).
СПОРАЗУМ ЕЕА УГРОЖАВА ЖИВОТ РАДНОГ НАРОДА НОРВЕШКЕ
Споразум ЕЕА испоставио се као веома профитабилан за послодавце,јер им омогућава да увозе јефтину радну снагу у Норвешку,која ради за далеко ниже плате и у много лошијим условима него што је то уобичајено.Црвена Партија жели добродошлицу свима који су одлучили да живе и раде у Норвешкој,међутим Црвена Партија не жели да се радни услови разликују за домаће држављане и странце,а поготово не жели систем у коме је исплативо користити јефтину радну снагу миграната.
МОГУ ЛИ НОРВЕЖАНИ ПРОДАТИ СВОЈУ РОБУ?
Норвежани који се залажу да споразум ЕЕА остане на снази,уплашени су да би Норвешка у супротном могла да изгуби приступ европском тржишту и да неће моћи да продају своју робу без ЕЕА споразума.Међутим тренутно је на снази споразум о слободној трговини са ЕУ,који осигурава слободан извоз индустријских добара у земље чланице ЕУ.Такође Норвешка је чланица Светске Трговинске Организације (WTO),која забрањује баријере у трговини између земаља.
ЦРВЕНА ПАРТИЈА ЗАЛАЖЕ СЕ:
- Да Норвешка и даље остане ван Европске Уније.
- Да Норвешка може слободно да користи право вета против штетних директива наметнутих од стране ЕУ.
- Да свако ко живи и ради у Норвешкој има плату Норвежанина и да ради под условима под којима раде Норвежани.
- Да се ЕЕА споразум замени другачијим трговинским споразумом који ће бити задовољавајући за обе стране.
Извор: https://xn--rdt-0na.no
понедељак, 8. април 2019.
"Football Lads And Lasses Against Fascism" у Единбургу
Фудбалски кежуали различитих клубова (Селтик,Фалкирк,Хиберниан и Мадервел) из организације "Football Lads And Lasses Against Fascism",окупили су се у Единбургу у суботу 23.03.2019 како би контрирали митингу активиста ултра десничарског покрета "Scottish Defense League".Ништа озбиљније се није догодило услед присуства великог броја полиције.
недеља, 7. април 2019.
The Redskins
Прича о настанку бенда "Redskins", који је морам то да истакнем пресудно утицао на мене да кренем да слушам соул као музички жанр,стара је пар деценија,тачније датира још од 1981. године.У то време певач и новинар магазина NME Крис Дин,заједно са бубњаром Ником Кингом и басистом Мартином Хјузом,одлучује се да формира свој први бенд чији је назив био "No swastikas" у Јорку.Рекло би се нимало случајно,с обзиром да су Крис и Мартин били чланови Социјалистичке Радничке Партије (SWP).Већ следеће године,марта 1982 сва тројица се селе у Лондон и тада бенд мења назив у "Redskins".Иако су скинхеди у то време етикетирани од стране медија као десничари,Крис Дин је код скинхеда препознао истински пролетерски култ омладине.Он је чак нешто слично и изјавио на ту тему: "Не мислим да је то представа за јавност,појава која се догодила сама од себе.Има свој политички значај,јер већина људи је пуна предрасуда сматрајући да су сви скинхеди морони."
Изглед чланова бенда "Redskins" и њихова политика на самом почетку су за део публике били заиста контраверзни.Најзајебанија ситуација догодила се у јуну 1984. године када је банда неонациста са бициклистичким ланцима у рукама напала стејџ на коме су "Redskins"-и свирали у оквиру фестивала Jobs for a change у Лондону.
Будући да је договор са Пол Велеровим "Respond records"- ом пропао,бенд потписује за издавачку кућу CNT из Лидса.Свој први сингл "Лав Бронштајн" Redskinsi су објавили у јулу 1982 године.Сингл је продуцирао Џон Мекон (ака Џон Ленгфорд/The Mekons and three Jones),а на полеђини омота бенд се захвалио Џое Страмеру јер је утицао на бенд и био особа која је инспирисала Криса Дина да научи да свира гитару.Чим је Џон Пил чуо сингл,одмах их је позвао и уговорио снимање радио емисије.Снимање је одржано 9.октобра 1982 године,а емитовање радио програма 20.октобра исте године.Redskinsi су за ту прилику одсвирали четири песме : Unionize,Reds strike the blues,Kick over the statues и Peasent army.У овом радио наступу бенд је по први пут користио секцију дувача.Постава ове секције је касније наступала у истом саставу: Кевин Робинсон (труба),Тревор Едвардс (тромбон) и Реј Карлес (саксофон).Емисија је стекла велику популарност и од тада је пуштана седам пута на радију,а 1987 године Strange fruit records објављује је као плочу од 12 инчи.
Следећи сингл Redskinsa "Lean on me" објављен је 1983 године.Часопис Attack on bzag окарактерисао је ову нумеру као праву уличну музику доведену до перфекције,док је магазин NME прогласио "љубавном песмом посвећену радничкој солидарности - класиком модерног соула".Чак је и новинар Гери Бушел дао глас за "Lean on me" видевши га као најбоље остварење у 1983 години,што је довело до тога да сва пажња буде усмерена ка Redskinsima,који су почетком 1984 године потписали уговор са Decca Records - ом.
Крис Дин је одувек давао добре интервјуе,толико добре да му је прикачен надимак "Tamla motormouth".Често је истицао да све оно што говоре је у складу са њиховим перформансом.Када је штрајк рудара у марту кренуо да се захуктава,Redskins су постали неизоставан део целог тог догађаја.Испрва све приче бенда о штрајковима,синдикатима,кризи капитализма...изгледале су анахроно.Међутим оно што је Крис Дин својевремено изјавио,показало се пророчанским.Тако је он једном приликом за магазин NME изјавио: "Постоји велика вероватноћа да ће за две до три године доћи до пораста радничке милитантности.Можда из тога изађемо без руку и ногу,потпуно обогаљени.Сукоб је неизбежан,али је исход предвидив."
Први сингл бенда "Keep on keepin on" објављен у октобру за Decca records,постао је химна према мишљењу многих учесника догађаја.Тада је штрајк рудара прешао у следећу фазу,рудари су кренули да се изгладњују на послу (дан за даном зарађивали смо новац,на десетине нас суочавало се са поразом) осетило се узбуђење,а кроз хорско певање соула на перфектан начин је описан оптимизам,али и гнев који је владао.Наступ Redskins-а на Каналу 4 те јесени учинио их је славним.Један од њихових фанова рекао је следеће: "Сећам се да сам само чуо да постоји такав неки бенд укључен у протесте,али их никада нисам слушао,тако да дам желео да оценим како заиста звуче.Redskins-и су отворили свирку са "Hold on" и пре него што ће започети следећу песму "Keep on,keepin on",утишали су музику како би Крис Дин најавио 35-недељни масовни штрајк рудара из Дарама.У том тренутку на позорницу се попео рудар под надимком Норман Страјк,који је одржао говор о самом протесту.Али нико није могао да чује шта је говорио,микрофон је био мртав,тако да је изговарао речи пред окупљенима али и гледаоцима крај малих екрана,који нису капирали о чему се заправо ради.Упркос уверавањима Канала 4 да се ради о техничкој грешци,изгледало је као да је у питању завера.Уредници програма су затрпавани притужбама незадовољних грађана,па је тако "Right to reply" неколико пута понављао инсерт.На крају су рудари можда добили и више публицитета,него што се у први мах очекивало.Што се мене лично тиче,одушевио сам се након што сам чуо како су одсвирали "Keep on,keepin on".Толико сам се навукао ,да сам већ следећег дана купио сингл и почео да присуствујем састанцима Социјалистичке Радничке Партије (SWP).
Следећи сингл Redskins-а "Bring it down/This insane thing" појавио се тек у марту 1985 године,у време када је штрајк рудара кренуо полако да се гаси.Бубњар Ник Кинг напушта бенд током снимања сингла,тако да га привремено замењује Стив Вајт,а затим на упражњено место долази као коначно решење Пол Хукам из бенда "The Woodentops".Занимљиво је да је Пол такође свирао у саставу "The Lemons" који је издао свега један сингл My favorite band за издавачку кућу Race records.Redskins-и су чак снимили промотивни видео за песму "Bring it down" на коме се појављује Алекси Сејл,али су одсвирали исту нимеру и уживо у оквиру Суботњег ТВ Шоу орограма у 73 епизоди.То је бенду помогло да "Bring it down" уђе на листу топ 40 хитова у јуну месецу.
У новембру Redskinsi су организовали дванаестодневну анти-апартхејд турнеју,успут планирајући да издају "Kick over the statues" као бенефит сингл.Када је Decca records одбио то да уради,онда су Redskins украли оригиналне траке (трик научен од Dexys-a) и предали их независној издавачкој кући "Abstract",која је пожурила да објави сингл како би донације стигле организацији ANC и јужноафричким синдикалистима као што је и предвиђено.Да би се избегле било какве правне заврзламе,име бенда није стављено на омот звучног записа.Анти-апартхејд турнеја завршила се журком на Политехничком универзитету где су Били Брег,Џери Дамерс и Алексеј Сејл играли на бини уз песму "Back in the USSR" која је рађена у верзији Redskins-a.
Шести сингл по реду "The power is yours" који је описивао незадовољне али пркосне рударе и њихов бес током штрајка,објављен је фебруара 1986 године.Овај сингл је такође представљен као уводна песма на њиховом првом и једином комплетном албуму "Neither Washington nor Moscow" који је изашао месец дана касније.Албум садржи највеће хитове,једанаест песама,од којих је побројаних пет синглова.
У мају објављен је "It can be done" финални сингл Redskins-a.Ово је била ремикс верзија у односу на ону која се појавила на албуму.Бенд је такође направио промотивни видео који је приказао момке како се забављају пред концерт Џејмса Брауна.Redskins се распадају крајем 1986 године након турнеје по Источној Европи,тачније након свирке у Минхену 15. септембра.Постоји снимак са њихове опроштајне свирке,мада се наредне године појавила њихова верзија "Levi Stubbs tears" на Wake Up (EP).Покушали су они да одраде и неке бенефите у децембру за крај,али је план пропао због организационих зајебанција.Насупрот гласинама које су кружиле градом,није било никакве свађе унутар групе.Крис Дин је изјавио да је све теже могао да усклади обавезе у оквиру Социјалистичке Радничке Партије и Redskins-a: "Једноставно времена су се мењала,није се осећала свежина као пре и на крају крајева,бенд није био усклађен са политичком реалношћу Британије 1986 године.Више смо изгледали као и сваки други рокенрол састав,него што смо се бавили политичким активизмом кроз музику." Redskins су оставили за собом дуг од 136.000 фунти и неуспешну фантазију о револуцији.
Након распада Redskins-a,Крис Дин је основао нови бенд под именом P-mod.Не зна се много о овом саставу,само то да су снимили неколико демо ствари у студију.Убрзо Крис се сели у Француску и ту се прича са P-modom завршава.Мартин Хјуз постаје диспечер и возач у једном предузећу,али је нашао времена и да свира са бендом "Raj & Magitones" који је објавио нумеру "It's a funny world" на компилацији под називом "The rise of the phoenix".Што се Пол Хукама тиче,он се придружио електро-фолк групи Barely works.
Мартин се скоро вратио музици и тренутно предаје на колеџу.О Крис Дину се врло мало зна,ретко се појављује у јавности,још од краја 80-их.