недеља, 07. април 2019.

The Redskins


Прича о настанку бенда "Redskins", који је морам то да истакнем пресудно утицао на мене да кренем да слушам соул као музички жанр,стара је пар деценија,тачније датира још од 1981. године.У то време певач и новинар магазина NME Крис Дин,заједно са бубњаром Ником Кингом и басистом Мартином Хјузом,одлучује се да формира свој први бенд чији је назив био "No swastikas" у Јорку.Рекло би се нимало случајно,с обзиром да су Крис и Мартин били чланови Социјалистичке Радничке Партије (SWP).Већ следеће године,марта 1982 сва тројица се селе у Лондон и тада бенд мења назив у "Redskins".Иако су скинхеди у то време етикетирани од стране медија као десничари,Крис Дин је код скинхеда препознао истински пролетерски култ омладине.Он је чак нешто слично и изјавио на ту тему: "Не мислим да је то представа за јавност,појава која се догодила сама од себе.Има свој политички значај,јер већина људи је пуна предрасуда сматрајући да су сви скинхеди морони."

Изглед чланова бенда "Redskins" и њихова политика на самом почетку су за део публике били заиста контраверзни.Најзајебанија ситуација догодила се у јуну 1984. године када је банда неонациста са бициклистичким ланцима у рукама напала стејџ на коме су "Redskins"-и свирали у оквиру фестивала Jobs for a change у Лондону.

Будући да је договор са Пол Велеровим "Respond records"- ом пропао,бенд потписује за издавачку кућу CNT из Лидса.Свој први сингл "Лав Бронштајн" Redskinsi су објавили у јулу 1982 године.Сингл је продуцирао Џон Мекон (ака Џон Ленгфорд/The Mekons and three Jones),а на полеђини омота бенд се захвалио Џое Страмеру јер је утицао на бенд и био особа која је инспирисала Криса Дина да научи да свира гитару.Чим је Џон Пил чуо сингл,одмах их је позвао и уговорио снимање радио емисије.Снимање је одржано 9.октобра 1982 године,а емитовање радио програма 20.октобра исте године.Redskinsi су за ту прилику одсвирали четири песме : Unionize,Reds strike the blues,Kick over the statues и Peasent army.У овом радио наступу бенд је по први пут користио секцију дувача.Постава ове секције је касније наступала у истом саставу: Кевин Робинсон (труба),Тревор Едвардс (тромбон) и Реј Карлес (саксофон).Емисија је стекла велику популарност и од тада је пуштана седам пута на радију,а 1987 године Strange fruit records објављује је као плочу од 12 инчи.

Следећи сингл Redskinsa "Lean on me" објављен је 1983 године.Часопис Attack on bzag окарактерисао је ову нумеру као праву уличну музику доведену до перфекције,док је магазин NME прогласио "љубавном песмом посвећену радничкој солидарности - класиком модерног соула".Чак је и новинар Гери Бушел дао глас за "Lean on me" видевши га као најбоље остварење у 1983 години,што је довело до тога да сва пажња буде усмерена ка Redskinsima,који су почетком 1984 године потписали уговор са Decca Records - ом.


Крис Дин је одувек давао добре интервјуе,толико добре да му је прикачен надимак "Tamla motormouth".Често је истицао да све оно што говоре је у складу са њиховим перформансом.Када је штрајк рудара у марту кренуо да се захуктава,Redskins су постали неизоставан део целог тог догађаја.Испрва све приче бенда о штрајковима,синдикатима,кризи капитализма...изгледале су анахроно.Међутим оно што је Крис Дин својевремено изјавио,показало се пророчанским.Тако је он једном приликом за магазин NME изјавио: "Постоји велика вероватноћа да ће за две до три године доћи до пораста радничке милитантности.Можда из тога изађемо без руку и ногу,потпуно обогаљени.Сукоб је неизбежан,али је исход предвидив."

Први сингл бенда "Keep on keepin on" објављен у октобру за Decca records,постао је химна према мишљењу многих учесника догађаја.Тада је штрајк рудара прешао у следећу фазу,рудари су кренули да се изгладњују на послу (дан за даном зарађивали смо новац,на десетине нас суочавало се са поразом) осетило се узбуђење,а кроз хорско певање соула на перфектан начин је описан оптимизам,али и гнев који је владао.Наступ Redskins-а на Каналу 4 те јесени учинио их је славним.Један од њихових фанова рекао је следеће: "Сећам се да сам само чуо да постоји такав неки бенд укључен у протесте,али их никада нисам слушао,тако да дам желео да оценим како заиста звуче.Redskins-и су отворили свирку са "Hold on" и пре него што ће започети следећу песму "Keep on,keepin on",утишали су музику како би Крис Дин најавио 35-недељни масовни штрајк рудара из Дарама.У том тренутку на позорницу се попео рудар под надимком Норман Страјк,који је одржао говор о самом протесту.Али нико није могао да чује шта је говорио,микрофон је био мртав,тако да је изговарао речи пред окупљенима али и гледаоцима крај малих екрана,који нису капирали о чему се заправо ради.Упркос уверавањима Канала 4 да се ради о техничкој грешци,изгледало је као да је у питању завера.Уредници програма су затрпавани притужбама незадовољних грађана,па је тако "Right to reply" неколико пута понављао инсерт.На крају су рудари можда добили и више публицитета,него што се у први мах очекивало.Што се мене лично тиче,одушевио сам се након што сам чуо како су одсвирали "Keep on,keepin on".Толико сам се навукао ,да сам већ следећег дана купио сингл и почео да присуствујем састанцима Социјалистичке Радничке Партије (SWP).

Следећи сингл Redskins-а "Bring it down/This insane thing" појавио се тек у марту 1985 године,у време када је штрајк рудара кренуо полако да се гаси.Бубњар Ник Кинг напушта бенд током снимања сингла,тако да га привремено замењује Стив Вајт,а затим на упражњено место долази као коначно решење Пол Хукам из бенда "The Woodentops".Занимљиво је да је Пол такође свирао у саставу "The Lemons" који је издао свега један сингл My favorite band за издавачку кућу Race records.Redskins-и су чак снимили промотивни видео за песму "Bring it down" на коме се појављује Алекси Сејл,али су одсвирали исту нимеру и уживо у оквиру Суботњег ТВ Шоу орограма у 73 епизоди.То је бенду помогло да "Bring it down" уђе на листу топ 40 хитова у јуну месецу.

У новембру Redskinsi су организовали дванаестодневну анти-апартхејд турнеју,успут планирајући да издају "Kick over the statues" као бенефит сингл.Када је Decca records одбио то да уради,онда су Redskins украли оригиналне траке (трик научен од Dexys-a) и предали их независној издавачкој кући "Abstract",која је пожурила да објави сингл како би донације стигле организацији ANC и јужноафричким синдикалистима као што је и предвиђено.Да би се избегле било какве правне заврзламе,име бенда није стављено на омот звучног записа.Анти-апартхејд турнеја завршила се журком на Политехничком универзитету где су Били Брег,Џери Дамерс и Алексеј Сејл играли на бини уз песму "Back in the USSR" која је рађена у верзији Redskins-a.

Шести сингл по реду "The power is yours" који је описивао незадовољне али пркосне рударе и њихов бес током штрајка,објављен је фебруара 1986 године.Овај сингл је такође представљен као уводна песма на њиховом првом и једином комплетном албуму "Neither Washington nor Moscow" који је изашао месец дана касније.Албум садржи највеће хитове,једанаест песама,од којих је побројаних пет синглова.

У мају објављен је "It can be done" финални сингл Redskins-a.Ово је била ремикс верзија у односу на ону која се појавила на албуму.Бенд је такође направио промотивни видео који је приказао момке како се забављају пред концерт Џејмса Брауна.Redskins се распадају крајем 1986 године након турнеје по Источној Европи,тачније након свирке у Минхену 15. септембра.Постоји снимак са њихове опроштајне свирке,мада се наредне године појавила њихова верзија "Levi Stubbs tears" на Wake Up (EP).Покушали су они да одраде и неке бенефите у децембру за крај,али је план пропао због организационих зајебанција.Насупрот гласинама које су кружиле градом,није било никакве свађе унутар групе.Крис Дин је изјавио да је све теже могао да усклади обавезе у оквиру Социјалистичке Радничке Партије и Redskins-a: "Једноставно времена су се мењала,није се осећала свежина као пре и на крају крајева,бенд није био усклађен са политичком реалношћу Британије 1986 године.Више смо изгледали као и сваки други рокенрол састав,него што смо се бавили политичким активизмом кроз музику." Redskins су оставили за собом дуг од 136.000 фунти и неуспешну фантазију о револуцији.

Након распада Redskins-a,Крис Дин је основао нови бенд под именом P-mod.Не зна се много о овом саставу,само то да су снимили неколико демо ствари у студију.Убрзо Крис се сели у Француску и ту се прича са P-modom завршава.Мартин Хјуз постаје диспечер и возач у једном предузећу,али је нашао времена и да свира са бендом "Raj & Magitones" који је објавио нумеру "It's a funny world" на компилацији под називом "The rise of the phoenix".Што се Пол Хукама тиче,он се придружио електро-фолк групи Barely works.

Мартин се скоро вратио музици и тренутно предаје на колеџу.О Крис Дину се врло мало зна,ретко се појављује у јавности,још од краја 80-их.

Нема коментара:

Постави коментар